Millaiset ovat modernit nettisivut?

Millaiset ovat modernit nettisivut?

Nettisivut ovat yksi yrityksen tärkeimmistä tiedotusväylistä ja myös väjäämätön osa yrityksen imagoa. On siis sanomattakin selvää, että niihin kannattaa todella panostaa. Mutta millaiset sitten ovat modernit verkkosivut? Tämä on asia, johon kannattaa perehtyä huolella.

Nykyään kuka tahansa voi perustaa yrityksen helposti. Tämä myös tarkoittaa sitä, että nykyään kilpailu on kovempaa kuin koskaan ennen, ja tämä taas tarkoittaa sitä, että markkinoilla erottuminen on tärkeämpää kuin koskaan ennen. Markkinoilla selviytyminen on elinehto, ja yksi sen tärkeimmistä osista on yrityksen nettisivujen ulkoasu ja houkuttelevuus. Kun potentiaalinen asiakas tekee hakukoneella haun, hän saa sekunneissa eteensä tuhansia vaihtoehtoja. Mikäli hän näistä tuhansista päätyy valitsemaan juuri sinun nettisivusi, olisi hirveää, jos hän heti sivut nähtyään klikkaisi itsensä takaisin hakukoneeseen. Vaikka usein sanotaan, ettei ulkonäöllä ole merkitystä, tämä on yksi asia, jossa sillä todellakin on. Sivujen ulkonäkö luo katsojalle ensivaikutelman, jonka perusteella hän luo ensimmäisinä kriittisinä sekunteina mielipiteensä yrityksestä ja tekee joko päätöksen jäädä sivustolle tai vaihtoehtoisesti klikata itsensä takaisin hakukoneeseen ja valita vastaavan, kilpailevan yrityksen nettisivut. Millainen nettisivu sitten antaa hyvän ensivaikutelman? Esimerkiksi nettikasino Kalevalakasinon sivut ovat malliesimerkki siitä, miltä modernin ja persoonallisen nettisivun tulisi ensivaikutelmaltaan näyttää.

Moderni sivu on yksinkertainen

Unohda kaikki hilavitkuttimet! Mikään ei luo vahvempaa kuvaa vanhanaikaisesta, blogipohjalle rakennetusta nettisivusta enemmän kuin raskaan taustakuvan omaava sekavärinen sivu, jossa on kuvia, liikkuvia tai kimaltavia gifejä, tai vaikkapa taustalla satavaa lunta tai kustomoitu kursori sekä nappeja. Jep, kaikki tällaiset hienoudet kannattaa suosiolla jättää sinne, minne ne kuuluvatkin: vuoteen 2006. Nykyään ihmiset eivät kaipaa mitään turhaa: heille riittää vain se, mitä he ovat tulleet etsimään, eli kaikki se tieto mitä he tarvitsevat, selkeästi aseteltuna sivustolla, jossa on yksinkertaiset värit ja selkeät linjat.

Paneudu hakukoneoptimointiin

Kun ulkonäkö on saatu mieluisaksi, kannattaa varata aikaa hakukoneoptimointiin perehtymiseen. Tämä saattaa tavallisen ihmisen korvaan kuulostaa scifiltä, mutta todellisuudessa se ei ole kovinkaan vaikeaa. Hakukoneoptimointi on se puuttuva linkki, joka on sinun upeiden nettisivujesi ja potentiaalisten asiakkaiden välissä!